Skip to content

Den officielle afslutning på julen

7. januar 2011

I går var det Hellig tre konger og det sjove ved netop denne dag er at det er den officielle afslutning på julen.

Tænk en gang jeg synes ellers, at jeg for længst har lagt gløgg, æbleskiver og julesteg bag mig. Min farmor plejer dog at lade hendes juletræ stå til den 6.1, så måske er der noget om det. Og vigtigt er det da også at glæde sig over julen, mens den er her. Vi er jo hurtige i dag til at komme videre, lever som oftest for det vi vil ude i fremtiden og glemmer helt nuet og det er jo nuet, som skal leves. Det er i nuet vi fødes, føder og dør. Så hvorfor mon det er så vanskeligt at leve i nuet. Er det for besværligt. Det er jo også i nuet at alle problemerne findes.

Jeg tror at hvis vi alle levede i  nuet så ville der ikke være så mange med stress og vi ville heller ikke være så utilfredse – måske vores partner endda hele tiden villel være den man var mest tilfreds med for vi var stoppet med at lede efter noget andet og mere perfekt. Det perfektte ligger jo stort set altid i fremtiden i vores fantasi. Så er vores liv primært styret af fantasien? Tja måske en grund til at computerspil, rollespil m.m. hitter her kan vi jo være vores fantasi.

One Comment leave one →
  1. 30. januar 2011 16:42

    Kære Jean

    Jeg kan se at du har lånt mit billed af hellig tre kongers lys og jeg er ret sikker på at vi ikke har skrevet sammen om det. Normalt låner jeg gerne billeder ud, men kun efter foregående aftale, fordi jeg gerne vil vide hvor i verden mine billeder ender. Jeg kan sagtens se at du ikke har villet genere mig for du har jo beholdt mit blogmærke i hjørnet og derfor må du gerne beholde billedet på din blog hvis du skriver hvorfra du har det (med link), men hvis du en anden gang får lyst til at låne et billed vil jeg gerne have at du lige sender mig en mail først.

    Varme vinter hilsner

Skriv et svar

