Skip to content

Find din indre engel

21. februar 2011

Skrevet af ernæringscoach Eva Beier´holm Bendtsen www.livs-appetit.dk

Mange af os har så travlt i hverdagen at vi ofte glemmer at være opmærksomme på alle de gode kvaliteter vi indeholder samt alle de gode gerninger vi alle gør både for andre og os selv. Men prøv en gang at rette opmærksomheden her på.

Prøv at blive en bevist engel og bemærk den forskel du gør i hverdagen.

I lørdags var det et fantastisk solskin, jeg var ude at gå en skøn tur, forbi havnen. Jeg valgte at gå ind på en cafe for at få en kaffe. Her kom jeg til at sidde ved et bord ved siden af 2 veninder, de var godt op i årene (svært at vurdere men vel omkring de 80 år), de udstrålede at de havde kendt hinanden længe og hyggede sig gevaldigt. Den ene havde en kropsholdning og en udstråling af glæde, stolthed og overskud, jeg sjældent havde set. Da jeg skulle gå, sad hun alene og smilede. Jeg gik forbi hende og sagde: “Jeg synes de er en smuk kvinde, de udstråler liv og har en flot kropsholdning” Kvinden blev selvsagt glad, det interessante er at inden i mig bredte der sig en varme og jeg blev selv stolt, rettede ryggen lidt mere, da jeg gik hjem, samt havde en følelse af at have givet mig selv en gave.

Ofte gør vi og siger vi mange “gode gerninger” hvis vi gjorde os selv beviste om disse ville vi ikke kun glæde andre men også os selv, dette vil styrke. Det er en fantastisk gave – og den er helt gratis.

Tænk på alt den glæde, kærlighed og humor du vil føle i hverdagen.

En yderligere gevindst vil være, at du får øvet dig i at se positive kvaliteter i alle medmennesker, det bliver en ny verden hvor de mennesker du troede var sure, kedelige og afvisende, klarer op i smil og glæde når de mærker dig.   Du ønskes en forsat god uge 8 samt en fantastisk engleweekend.

No comments yet

Skriv et svar

